lördag 12 januari 2013

Den som väntar på något gott...

Det här med husbygge, det tar ju sin tid som många vet. Men tiden innan man ens kommer igång, den är längre än vad jag kunde föreställa mig.

Vi har ju ritat vårt hus helt själva, och jag tackar sambon varmt för att han är snickare och har byggt ett antal lösvirkeshus under sina arbetande år. utan honom hade det blivit ett färdighus, det är jag säker på. Jag är en sån som vet vad jag vill ha, tror man, men så är inte fallet. Jag vet vad jag INTE vill ha. Och stackars sambon kan bli galen på mig. Detta har gjort att vi har nog ritat minst 8 olika hus. Den processen har nog varit längst, att få fram fram ett faktiskt drömhus. Denna punkten är nu avbockad!

Och så har vi själva tomtköpet. Från första början skulle vi inte köpa tomten som vi har köpt idag, utan tittade på en helt annan. Vi var i princip klara för att skriva papper på den andra, när sambons mormor tipsade om en liten privatannons i dagstidningen. Vi tänkte att det kunde ju inte skada att ta ett litet kik på denna tomten också. Väl där sa vi direkt: Vi vill ha den!
Efter många bankmöten var tomten äntligen vår. En tomt på 2100 kvm, ut mot en öppen vacker äng.


Nu äntligen är ansökan om bygglovet färdigt för att skickas in till kommunen.Under julhelgerna har vi haft ritningarna inne för en energiberäkning som blev klar nu i veckan. Ett steg närmre vårt drömhus alltså....


Underbara tomten....


Med ängen och solnedgång som granne.



Robert markerar ut vart huset ska stå



Redo att skickas till kommunen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din söta kommentar <3