onsdag 16 januari 2013

Om att vara föräldraledig.

När jag gick höggravid med lillebror hade jag lite, nää mycket, ångest för att gå hem från jobbet. Planerna var då att jag skulle börja jobba någon dag i veckan rätt snabbt, typ när lillebror var ca 8 månader. Då sköt jag på det och tänkte; nää, vi tar det till våren.

Nu, när det är dags att börja planera för våren har jag ändrat mig igen. Så idag var jag inne på jobbet, dels för lönesamtal med chefen och sen träffa mina härliga arbetskamrater, men passade även på att förlänga min föräldraledighet lite till. Fram tills efter sommaren rättare sagt. Och himmel va skönt det känns! Det trodde jag inte om mig själv faktiskt. Jag ska verkligen njuta av denna tiden, som aldrig kommer igen. Jag är rätt dålig på att njuta , måste verkligen bättra mig på det.

Och extra bra känns det eftersom sambon också ska ta ledigt (det är kanske fel ord för omständigheten?)
Men då kan jag liksom ha koll på läget, och kontrollera så att han verkligen sköter husbygget ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din söta kommentar <3