söndag 30 juni 2013

De omtalade fönstrena...

Alla som finns i min omgivning vet hur mycket tjat det blivit om mina fönster och spröjs :-)
Eftersom jag tycker att fönstrena gör hela huset i princip så har detta varit väldigt viktigt för mig. Att jag in sin tur har en fruktanvärd beslutsångest angående det medta har ju inte gjort saken bättre. Just därför har våra vänner och familj fått höra en del om detta, så mycket att dom till och med driver om mig och mina spröjs. Jag bjuder helt enkelt på det ;-)

Många diskussioner har det blivit.. Kopplade, aluminiumfönster, träfönster, utanpåliggande spröjs eller mellanglasspröjs. Att Robert inte gav upp där ett tag när han hade fått in alla offerter och jag helt plötsligt ändrade mig om vilka fönster vi skulle ha... Men jag tror faktiskt att han ändå är rätt nöjd med mig och valet idag :-)

I torsdags hjälpte jag till att sätta in det allra första fönstret, mest för att jag var så himla nyfiken på hur det skulle se ut.
Igår fortsatte Robert med hjälp av Jimmie att sätta in resterande 25 fönster och 3 altandörrar. Efter 5 timmar var allt insatt och man kan ju inte låta bli att imponeras av dessa killar. Robert lägger verkligen sin själ i detta och har hela hjärtat med, uppskattar hand jobb otroligt mycket.

Så här har vi resultatet, håll till godo ;-) Som ni ser på ena bilden håller han nu på med att förbereda för panelen. Spännande!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din söta kommentar <3