söndag 30 juni 2013

En dag du aldrig vill ska ta slut.

Den 27 juli 2013 smäller det, då blir jag äntligen fru Hoffner efter nästan nio år tillsammans. Längtar halvt ihjäl mig och hoppas på att denna dagen ska bli en av de bästa.

Så igår hade mina fina flickor planerat en helt underbar dag, som jag önskade aldrig skulle ta slut. Jag blir nästan gråtfärdig när jag tänker på hur lyckligt lottad man är som har dessa underbara människor runt sig.

Robert åkte till huset tidigt på morgonen och fundering på om jag skulle åka till gymmet när jag ändå var vaken, bestämde jag mig för att somna om. Vaknade ganska snabbt igen av att det lät som att någon gick på nedervåningen , såg att klockan var åtta och tänkte att Robert har säkert glömt något. Det började mer och mer låta som att det smög omkring någon i huset och jag hann börja tänka att det kanske är en tjuv, eftersom Robert aldrig låser ytterdörren när han åker hemifrån. Där låg jag i sängen och hörde hur stegen kom närmre mig och eftersom jag inte hade några linser såg jag inte allt för bra. Först när jag hörde tjejerna skrika: "GOD MORGON REBECCA!! ", smällen från skumpan som dom öppnade och fick en videokamera upp i ansiktet, fattade jag varför Robert ville att barnen skulle vara hos farmor och farfar hela helgen. Haha, alltså jag skrattar ännu åt det :-)

Jag fick tjusiga kläder att ta på mig (kände mig helt klart som en prinsessa :-) ) och en lista med saker jag skulle packa ner. Även en ögonbindel och sen var vi på gång. Tjejerna sa att vi skulle till McDonalds och äta frukost och jag tänkte "gud va gott". När vi kom fram hörde jag en kille som sa" välkommen, det går bra att beställa". Få tog dom av mig ögonbindeln och där väntade istället en ljuvlig frukostbuffe på hotellet.

Därefter tog dom mig till gallerian i Karlshamn och skulle klä ut mig och fota. Folk tittade konstigt såklart men jag fick helt enkelt bjuda på det.

På med ögonbindel igen och nästa stopp var Ronneby. Där började tjejerna fota mig i konstiga utstyrslar igen men rätt som det var började tjejerna tissla och framför mig kom en bil med släp och parkerade, med stora bokstäver stod det TALANG på bilen. Jag visste inte vad det var frågan om men jag hann uppfatta läget och sa till tjejerna att detta kommer jag aldrig förlåta er för! Det stod klart att jag skulle spela in en skiva medans tjejerna skulle köra. Jag tänkte att jag sticker hem nu, jag som sjunger hellre än bra, men då enbart med mycket alkohol i kroppen. Jag vet inte vad som hände, men jag släppte allt och stod där och sjöng för fulla muggar. Sen att det lät förfärligt är ju en helt annan sak ;-) en varsin skiva skulle vi få, ett himla roligt minne.

Vi åkte vidare för lunch i det gröna och därefter hade tjejerna bokat en ansiktsbehandling till mig på Ronneby brunn dom var helt underbart skönt!

Sandra hade fixat en stor och mumsig ostbricka hemma hos sig. Där skulle dom komma att klä ut mig ännu mer och fota. Haha..

Vi avslutade kvällen med mysig middag på Brasserie Fridolf och därefter utgång och dans.

En helt underbar dag och kväll hade tjejerna fixat och jag är glad att jag fick dela den med just dom. Det var en dag som jag aldrig ville skulle ta slut och man önskar nästan att man kunde gifta sig lite titt som tätt för att få uppleva sånt här ;-)

Tack igen tjejer, för allt! Jag älskar er! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din söta kommentar <3